Boxtel   |   36 uren per week

Direct solliciteren

Wat ga je doen?

De vier Brabantse waterschappen, de provincie en diverse andere partners gaan samen snel en intensief aan de slag met water en natuur in Brabant volgens een Gebiedsgerichte aanpak (GGA). Er moet veel gebeuren om de watertransitie te realiseren; sloten, beken en bodem beter bestand te maken tegen natte én droge tijden. In de GGA gaan de partijen samen aan de slag met deze ambities, in samenspraak met partners in de gebieden. Én met een integrale blik. Dat betekent dat in het gebiedsproces ook andere belangrijke opgaven worden meegenomen, bijvoorbeeld voor de landbouw- en energietransitie.

Als waterschap zijn wij binnen ons werkgebied trekker van een aantal GGA-gebieden, waarbij wij ook verantwoordelijk zijn voor het beschikbaar krijgen van de gronden.

De beschikbaarheid van grond is een belangrijke succesfactor in de GGA. Grondbeschikbaarheid is nodig om de grote ambities vanuit de GGA te realiseren. Dat kan door aankoop van grond, maar doelrealisatie kan ook georganiseerd worden op eigendom van derden of via groen-blauwe diensten. Als grondregisseur volg je de actualiteiten (denk oa aan het stikstofdossier), weet wat hiervan de gevolgen zijn voor grondzaken in de GGA en ontwikkeld hier strategische instrumenten voor. Je zorgt voor het opstellen en uitvoeren van grondstrategieplannen binnen de gebieden waar wij als waterschap trekker van zijn. Je bent binnen de verschillende GGA gebieden verantwoordelijk voor de resultaten en neemt de lead binnen het grondteam dat onder andere bestaat uit een rentmeester(s), omgevingsmanager, adviseur landbouw en diverse externe partners.
Jouw voornaamste werkzaamheden zijn:

  • Je bent verantwoordelijk voor het opstellen en uitvoeren van grondstrategieplannen.
  • Je bent verantwoordelijk voor- en rapporteert over de resultaten uit het grondstrategieplan.
  • Je hebt zicht op alle grond gerelateerde zaken binnen de GGA-gebieden.
  • Je vervult een trekkersrol binnen het grondteam.
  • Je signaleert binnen het grondteam, de organisatie en richting onze partners wat nodig is om deze resultaten te behalen en weet tijdig te escaleren.
  • Je geeft gevraagd en ongevraagd advies richting teamleden en collega’s uit onze organisatie en van onze partners.
  • Je schrijft bestuursvoorstellen en stelt business cases op.

Dit ben jij 

Om succesvol te zijn in deze functie vragen wij iemand met een HBO+ (academisch) werk en denkniveau met ruime werkervaring in het vakgebied. Je bent een teamspeler met inlevingsvermogen en kiest voor een integrale aanpak. Je bent goed in het opzetten en onderhouden van je eigen netwerk. Tevens ben je een scenario-denker. Je gaat daadkrachtig en resultaatgericht te werk maar bent flexibel tegelijk. Tot slot beschik je over een bestuurlijke sensitiviteit en ben je communicatief zeer vaardig en spreekt daarbij de taal van binnen en buiten.
Je bent 32 - 36 uur per week beschikbaar.
 

Dit bieden wij jou!

Het salaris voor deze functie bedraagt maximaal € 5.340,- bruto per maand (functieschaal 11) afhankelijk van je opleiding en ervaring bij een 36-urige werkweek. Wij bieden je een uitgebreid pakket arbeidsvoorwaarden, waaronder een individueel keuzebudget (IKB) van 21% van je bruto jaarsalaris waarmee je bijvoorbeeld extra verlof kunt kopen of sparen, opleidingskosten kunt betalen of je salaris kunt aanvullen. Ter informatie, Waterschap De Dommel vraagt bij indiensttreding om een verklaring omtrent gedrag (VOG).
 

Waar kom je te werken?

Werken bij Waterschap De Dommel is werken aan water. Een mooi gebied in Midden-Brabant met overal water, in beken zoals Beerze, Dommel en Keersop. Dagelijks werken ruim 500 medewerkers met zorg aan schoon en voldoende water. Daarnaast zorgen we dat inwoners geen wateroverlast hebben.

De Dommel is een flexibele werkgever waar je zelf aan het roer staat voor een goede balans tussen werk en privé. Als je wilt werken aan persoonlijke ambities en je loopbaan dan ondersteunt onze Brabant Aquademie je daarin. Persoonlijk leiderschap en ontwikkeling vinden we belangrijk. Onze kernwaarden zijn samenwerken, slagvaardig, deskundig en betrouwbaar. Spreekt een werkomgeving je aan die informeel, resultaat- en klantgericht is én waar verantwoordelijkheden laag liggen, solliciteer dan op deze vacature!
 

Enthousiast? Reageer!

Voor meer informatie over de inhoud van de functie kun je contact opnemen met Edwin Verhees, manager Grondzaken via telefoonnummer 0411-661073.

Deze vacature wordt ook gepresenteerd op de Banenmarkt van 5 juli a.s. Je bent daar van harte welkom! Je krijgt er informatie over de vacature, kunt er kennismaken met ons en wij leren jóu graag beter kennen. Op de markt krijg je de gelegenheid te speeddaten. Daarnaast kun je ontdekken hoe jij, jouw talent kunt inzetten voor onze organisatie.
Een aanmeldingsformulier voor de Banenmarkt vind je op onze site, www.dommel.nl/banenmarkt. Aanmelden is niet verplicht, wel handig voor ons! Breng in ieder geval je C.V. mee, voorzien van een recente foto.
 
Kom je niet naar de Banenmarkt maar heb je wel belangstelling voor de vacature, solliciteer dan vóór 1 juli 2022 via onderstaande button. Vragen over de sollicitatieprocedure of de Banenmarkt kun je stellen aan Joyce van de Wijgert via 0411-618273.

Deze vacature wordt zowel intern als extern opengesteld.
 

Het formulier wordt geladen.