Noord-Brabant   |   36 uur per week

Direct solliciteren

Wat ga je doen?

Het verleggen van een afvalwatertransportleiding bij Eindhoven. Een grootschalige renovatie van een rioolwaterzuivering die moet voldoen aan de nieuwste eisen vanuit de KaderRichtlijnWater. Het verplaatsen van een rioolgemaal. Een greep uit het portfolio van Waterschap De Dommel. Bij dit soort projecten ben je als Projectondersteuner/ Projectassistent vanaf de initiatiefase tot en met de oplevering betrokken. Je bent eerste aanspreekpunt voor projectteamleden en bent de spin in het web binnen projecten. Je bent pro-actief en vindt het leuk om met veel verschillende onderwerpen bezig te zijn. Zo verzorg je rapportages die input vormen voor projectverantwoording, ben je handig met diverse informatiesystemen en ondersteun je de projectleider bij het schrijven van bestuursvoorstellen, notulen en verslagen. Ook draag je bij in de voorbereiding van projecten zoals het contact leggen met stakeholders, het voorbereiden van vergunningaanvragen en verzamelen van benodigde inhoudelijke project input.
Op wat langere termijn zie je jezelf verder ontwikkelen op het gebied van projectbeheersing. Je speelt dan ook een belangrijke rol als het gaat over projectbeheersing. Je kan  risico’s en beheersmaatregelen in kaart brengen, waardoor de projectleider en/of opdrachtgever zorgvuldig afgewogen beslissingen kan nemen. Hiermee lever je een belangrijke bijdrage om projecten op te leveren volgens afgesproken kwaliteit, op tijd én binnen budget. Hierbij ontwikkel je een werkwijze ten behoeve van  continue bewaking en beheersing van tijd, geld, kwaliteit en informatie binnen (complexe) projecten en investeringsprogramma’s. Je zorgt daarbij voor de inbedding van projectbeheersing in de projectorganisatie.
Als Projectondersteuner/ Projectassistent voer je uiteenlopende werkzaamheden uit die ondersteunend zijn aan een projectteam, waaronder:

  • samen met je collega’s in het projectteam stel je het programma van eisen op voor een project en bereid je aanbestedingen mee voor
  • het inrichten, organiseren en bewaken van beheersprocessen ten behoeven van het projectdossier zoals: rapportage en verslaglegging, risicodossier, documentmanagement, kwaliteitsmanagement, planning en financieel management
  • het juist en tijdig aanleveren van betrouwbare informatie voor de managementcyclus
  • documentbeheersing; het toegankelijk en traceerbaar vastleggen van documenten
  • het meedenken in de voorbereiding welke onderzoeken eventueel nodig zijn, verzamel je de gegevens hiervoor en geef je opdrachten voor de uitvoering daarvan
  • het onderhouden van contact met de omgeving voorafgaand en tijdens uitvoering van projecten
  • het opstellen van duidelijke verslagen en rapportages van projectteambijeenkomsten of bouwvergaderingen met partijen zoals aannemers of consultants.

Dit ben jij

Jij bent gestructureerd en kunt zowel goed samenwerken als zelfstandig invulling geven aan je rol. Met een goede planning leg je telkens de fundering voor de projecten waaraan je werkt, maar je weet ook dat allerlei omstandigheden invloed kunnen hebben op jouw agenda. Ook in die situaties houd je overzicht en oog voor de kwaliteit van je werk. En net zoals jij klaarstaat voor je collega’s, schroom je niet om hun hulp te vragen bij krappe deadlines. Verder heb je:

  • HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur in technische en/of bedrijfskundige richting
  • Kennis en ervaring met het werken in een project(beheersings)omgeving is een pré. Je hebt in ieder geval de ambitie om je hierin verder te ontwikkelen door onder meer scholing
  • Goede beheersing van MS Office. Ervaring met MS Project is een pré
  • Ervaring met methodieken zoals RISMAN is een pré
  • Affiniteit en/of kennis van digitale documentbeheerssystemen of de flexibiliteit om je dit snel eigen te maken
  • Zowel mondeling als schriftelijk uitstekende beheersing van de Nederlandse taal
  • Een proactieve houding, gericht op samenwerking, organisatiesensitiviteit, en een gezonde dosis humor
  • Je bent bereid om een rol te spelen binnen onze calamiteitenorganisatie.

Dit bieden wij jou!

Een salaris van maximaal € 57.225 ,- bruto per jaar bij een werkweek van 36 uur (functieschaal 9), afhankelijk van opleiding en ervaring en de mogelijkheid om op termijn door te groeien naar de functie van Adviseur Projectbeheersing. Daarnaast bieden wij uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden waaronder een persoonlijk opleidingsbudget die je kan gebruiken voor je persoonlijke ontwikkeling en vitaliteit. Ter informatie, Waterschap De Dommel vraagt bij een aanstelling een verklaring omtrent gedrag (VOG).

Waar kom je te werken?

Je gaat aan de slag in het team Realisatie Waterketen. Het team bestaat uit vakspecialisten en projectleiders met diverse achtergronden en flink wat jaren ervaring. Van meet af aan zien wij jou als een volwaardig teamlid. We werken graag samen en staan met raad en daad voor elkaar klaar. De stand van zaken in de diverse projecten bespreken we tijdens onze projectleidersoverleggen. Ook delen we dan de nodige kennis. Met een goede grap op zijn tijd en ontspanning zorgen we voor fijne werksfeer. Als het kan drinken we regelmatig samen koffie en organiseren jaarlijks een teamuitje en een teambuildingdag.  
Wij zijn op zoek naar talenten die mee bewegen- en groeien en in staat zijn onze organisatie te versterken. Toon je initiatief, ben je ondernemend, flexibel en slagvaardig? Vind je het belangrijk om bij een organisatie te werken waar je, naast je eigen takenpakket ook kan werken aan persoonlijke ontwikkeling, opleiding en teamontwikkeling? Bij een organisatie waar je veel vrijheid krijgt, flexibel kan werken, kan samenwerken met andere partners en waar vitaliteit gepromoot wordt?

Waterschap De Dommel is voor werknemers een inspirerende organisatie met veel ruimte voor ontwikkeling en ondernemerszin. Een werkgever waar vrijheid, persoonlijk leiderschap, mobiliteit, zelfsturing en flexibiliteit belangrijk zijn. Onze kernwaarden zijn deskundig, samenwerken, slagvaardig en betrouwbaar.

Wij zijn dé waterpartner in Midden-Brabant en zorgen voor droge voeten, voldoende water en schoon water. We dragen actief bij aan een gezonde, mooie, veilige, natuurlijke en duurzame leefomgeving. Een leefomgeving waarin mensen graag wonen, werken en recreëren met goede condities voor ondernemers.

Enthousiast? Reageer!

Ben jij het talent waarnaar wij op zoek zijn? Dan ontvangen wij graag zo spoedig mogelijk maar uiterlijk vóór 8 maart 2021  via onderstaande button jouw cv en motivatie. 
Voor meer informatie over de inhoud van de functie kun je contact opnemen met Jan-Evert van Veldhoven, Manager Realisatie Waterketen, tel. 0411- 618484. Voor het proces werving en selectie kun je contact opnemen met Rieke Verlare, Personeelsconsulent, tel. 0411-613156.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.

Solliciteer op deze vacature