Boxtel   |   36 uren per week

Direct solliciteren

Wat ga je doen?

Als Senior adviseur inkoop draag je samen met je collega’s de verantwoordelijkheid voor aanbestedingen en het adviseren over inkoop. Jij bent het eerste aanspreekpunt voor de manager en projectleiders van o.a. het proces realisatie waterketen en begeleidt met name de complexe aanbestedingen. Die hebben meestal betrekking op opdrachten voor (bouw)werken, maar kunnen ook betrekking hebben op aanverwante opdrachten zoals ingenieursdiensten, onderhoudsdiensten, ICT of leveringen, het opzetten van bouwteams of het aangaan van meerjarige samenwerkingsrelaties. Je adviseert en begeleidt niet alleen de losse inkoop- en aanbestedingstrajecten, maar denkt ook mee in oplossingen voor de lange termijn, brengt marktkennis in, bepaalt de (inkoop)strategie en werkt ook aan verbeteringen en professionalisering van het inkoopproces.

Daarnaast ga je je bezig houden met het implementeren van (nieuwe) wet- en regelgeving op gebied van compliance, het op orde houden van ons Contractmanagementsysteem en ontwikkel je beleid op het gebied van duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord inkopen.

Als Senior adviseur inkoop en aanbesteding:

  • adviseer je over bijvoorbeeld de te volgen procedure en beantwoord je vragen vanuit de organisatie;
  • begeleid je als senior adviseur Europese, nationale of  meervoudige onderhandse aanbestedingen; Adviseer je over innovatieve aanbestedingsprocedures en/of (bouw)contractvormen;
  • bewaak je de kwaliteit en zorg je voor zorgvuldige naleving van wet- en regelgeving.
Je bent een vraagbaak voor collega’s en deelt graag jouw kennis. Je vindt het een uitdaging om te werken aan zeer complexe aanbestedingen en brengt specialistische kennis mee. Jouw meerwaarde zit daarnaast op het gebied van competenties als samenwerken, innoveren, overtuigingskracht. Hiermee draag je ook bij aan de ontwikkeling van het team. Je streeft naar kwaliteit en de optimalisering van de dienstverlening.

Dit ben jij 

Als communicatief vaardige en resultaatgerichte collega leg je op elk niveau gemakkelijk contact met zowel de interne organisatie als externe organisaties. Je hebt oog voor de belangen van de interne klant en de organisatie. Vanzelfsprekend werk je accuraat, heb je een proactieve houding, ben je kritisch en kun je moeiteloos zelfstandig opereren. Dynamiek maakt het werk voor jou boeiend en uitdagend.

Je beschikt over:

  • een opleiding op Academisch/HBO niveau (bedrijfskunde/economie/juridisch) en vakgerichte vervolgopleidingen (zoals NEVI I, een leergang Aanbestedingsrecht, of vergelijkbaar).
  • bij voorkeur een aantal jaar werkervaring op het gebied van werken. Ook heb je ervaring met inkoop en aanbestedingen binnen de non-profit sector waarbij je zelfstandig (Europese) aanbestedingen hebt uitgevoerd;
  • bestuurlijke sensitiviteit om bestuurlijke ambities te kunnen vertalen naar beleid en te verbinden met de aanbestedingspraktijk;
Je bent 32 tot 36 uur per week beschikbaar.

Dit bieden wij jou!

De Dommel is een flexibele werkgever waar je zelf aan het roer staat voor een goede balans tussen werk en privé. Hierbij horen uiteraard variabele werktijden. Persoonlijk leiderschap en ontwikkeling vinden wij erg belangrijk. Een ruim opleidingsbudget dat je kunt inzetten voor je persoonlijke ontwikkeling en vitaliteit bij de Brabant Aquademie met een breed aanbod aan opleidingen hoort daarom ook bij de voorwaarden.
Daarnaast krijg je:

  • Een minimaal salaris van €3.824,- en maximaal salaris van € 5.340,- bruto per maand (functieschaal 11) bij een 36-urige werkweek.
  • 144 verlofuren en een individueel keuzebudget (21% over het bruto salaris) waarmee je onder andere extra verlofdagen kunt kopen;
  • Ondersteuning om fijn thuis te werken (laptop, telefoon, vergoeding voor het inrichten van een thuiswerkplek)
  • Korting op de zorgverzekering voor jou en je gezin;
  • Een goede pensioenregeling bij het ABP.
  • Het betreft in eerste instantie een functie voor de duur van een jaar met uitzicht op een vast dienstverband.

Waar kom je te werken?

Welkom bij Waterschap De Dommel, dé waterpartner in Midden-Brabant! Samen met je collega's zorg je voor droge voeten, voldoende water en schoon water. Bij ons draag je actief bij aan een gezonde, mooie, veilige, natuurlijke en duurzame leefomgeving, waarin mensen graag wonen, werken, recreëren en ondernemen. En zo’n inspirerende omgeving, die bieden we jou ook graag. Daarom kun je rekenen op veel ruimte voor ontwikkeling en ondernemerszin. Jouw vrijheid, persoonlijk leiderschap, mobiliteit en autonomie vinden we heel belangrijk.

Enthousiast? Reageer!

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Ingeborg Leermakers, Manager Inkoop en Aanbesteden, Juridische zaken en Bestuurlijke ondersteuning via telefoonnummer 0411-618280.

Deze vacature wordt ook gepresenteerd op de Banenmarkt van 5 juli a.s. Je bent daar van harte welkom! Je krijgt er informatie over de vacature, kunt er kennismaken met ons en wij leren jóu graag beter kennen. Op de markt krijg je de gelegenheid te speeddaten. Daarnaast kun je ontdekken hoe jij, jouw talent kunt inzetten voor onze organisatie.
Een aanmeldingsformulier voor de Banenmarkt vind je op onze site, www.dommel.nl/banenmarkt. Aanmelden is niet verplicht, wel handig voor ons! Breng in ieder geval je C.V. mee, voorzien van een recente foto.
 
Kom je niet naar de Banenmarkt maar heb je wel belangstelling voor de vacature, solliciteer dan vóór 1 juli 2022 via onderstaande button. Vragen over de sollicitatieprocedure of de Banenmarkt kun je stellen aan Joyce van de Wijgert via 0411-618273.


Deze vacature wordt zowel intern als extern opengesteld.

Het formulier wordt geladen.