Senior adviseur Projectbeheersing

Boxtel   |   36 uren per week

Direct solliciteren

Wat ga je doen?

Onze leefomgeving staat onder druk door klimaatverandering, het intensiever gebruiken van de beschikbare ruimte, een toenemend gebruik van (grond)water en de afname van biodiversiteit. Het integreren van deze opgaven tot concrete, gedragen en uitvoerbare inrichtingsplannen, die een bijdrage leveren aan de ambities van ons waterschap, wordt steeds ingewikkelder. Dit vraagt om meer sturing en controle binnen onze projecten. Of het nu gaat om een beekherstelproject, het oplossen van een vismigratieknelpunt, het versterken van onze keringen of het participeren in integrale gebiedsprocessen.
 
Je bent, als senior adviseur projectbeheersing, verantwoordelijk voor de sturing op de GROKIT elementen binnen onze projecten. Jij bent de belangrijkste persoon om projecten op te leveren volgens afgesproken kwaliteit, op tijd én binnen budget. Je bent daarmee een cruciale schakel in de verdere professionalisering van onze projectorganisatie.
 
Je bent in onder andere in IPM teams verantwoordelijk voor de beheersing van het project op de GROKIT elementen. Hierbij kun je, voor onderdelen, gebruik maken van de expertise van één van de collega adviseurs projectbeheersing. Daarnaast help je bij het ontwikkelen van goede standaarden en templates die gebruikt worden in onze projecten. Je helpt en adviseert projectteams bij de opstart van de projecten en zorgt ervoor dat de basis goed is en dat ze weten hoe ze grip kunnen houden op hun project. Tijdens de looptijd van de projecten kun je projectteams helpen met het voorbereiden van risicosessies en het eenduidig vastleggen van deze risico’s in een risicodossier. Je helpt met het opstellen en updaten van projectramingen en planningen. Zo zorg jij ervoor dat de projectteams betrouwbare informatie kunnen aanleveren ten behoeve van de management- en begrotingscyclus. Ook geef je gevraagd en ongevraagd advies over te nemen beheersmaatregelen. Juist de diversiteit in werkzaamheden en projecten maakt je functie afwisselend en uitdagend.
 

Dit ben jij 

Jij staat stevig in je schoenen, bent gedreven en gestructureerd en kunt zowel goed samenwerken als zelfstandig invulling geven aan je rol. Je bent in staat om snel door te dringen tot de kern en weet informatie snel te structureren. Daarnaast durf je kritisch te zijn en te komen met beheersmaatregelen en verbetervoorstellen zodat er meer grip komt op onze projecten. Hierbij schroom je niet om in een projectteam andere rolhouders aan te spreken op het belang van projectbeheersing en borg je dat de onderdelen geld, tijd en risico’s volwaardig worden meegewogen bij te maken keuzes.
 
Verder heb je:

  • Een afgeronde HBO-opleiding, bij voorkeur in civieltechnische, planologische, financiële en/of bedrijfskundige richting;
  • Minimaal 8 jaar relevante werkervaring;
  • Ervaring met het werken in een IPM team is een pré;
  • Kennis en ervaring met het werken in een projectomgeving is een vereiste.
  • Het vermogen om mensen met elkaar te verbinden, compromissen te sluiten maar ook standvastig te zijn als dat nodig is;
  • De kunst om op elk gewenst moment de juiste informatie boven water te krijgen;
  • Ervaring met MS Project en RiskId is een pré;
  • Ervaring en handigheid met Excel is een vereiste;
  • Affiniteit met en/of kennis van digitale documentbeheerssystemen of de flexibiliteit om je dit snel eigen te maken;
  • Zowel mondeling als schriftelijk uitstekende beheersing van de Nederlandse taal.

Dit bieden wij jou!

Je salaris is afhankelijk van je ervaring en opleiding en bedraagt minimaal € 4.385,- maximaal € 6.058,- bruto per maand bij een werkweek van 36 uur (functieschaal 11). We bieden je een jaarcontract met uitzicht op een vast dienstverband.
 
Daarnaast profiteer je van een uitgebreid pakket aan voordelen, met onder andere:

  • een individueel keuzebudget van 21% van je bruto salaris bij een werkweek van 36 uur waarmee je onder andere extra verlofdagen kunt kopen of je salaris mee aan kan vullen;
  • een ruim opleidingsbudget dat je kunt inzetten voor je persoonlijke ontwikkeling en vitaliteit, en de Brabant Aquademie waar je alles kunt leren over water;
  • 151,2 verlofuren;
  • variabele werktijden om werk en privé goed te combineren;
  • ondersteuning om fijn thuis te werken (laptop, telefoon, computerscherm, vergoeding voor het inrichten van een thuiswerkplek;
  • een goede pensioenregeling bij het ABP en een warm welkom in een superleuk team en veel sociale activiteiten om je collega’s te ontmoeten.
 
 

Waar kom je te werken?

In het proces Realisatie Watersysteem werken we, in het kader van de watertransitie, projectmatig aan de ruimtelijke inrichting van klimaatrobuuste beekdalen en beekdallandschappen. Deze ruimtelijke inrichting wordt steeds ingewikkelder door de betrokkenheid van diverse partners, toenemende weersextremen en een grotere claim op de beschikbare ruimte. Het houden van grip en sturing op de onderdelen geld, tijd en risico’s is nodig om onze doelen te kunnen halen.
 

Enthousiast? Reageer!

Spreekt de vacature je aan en herken je je in het profiel? Dan maken we graag kennis met je. Upload uiterlijk 8 oktober a.s. je cv en motivatie. Voel je vrij om voor je motivatie een vorm te gebruiken die bij je past. Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Stan Spapens, procesmanager Realisatie watersysteem, telefoonnummer 0411-700428. Solliciteer via onderstaande button. Vragen over de sollicitatieprocedure kun je stellen aan Christine Wouters, Personeelsconsulent, 0411-618529. Waterschap De Dommel vraagt bij een aanstelling een verklaring omtrent gedrag (VOG). De eerste sollicitatiegesprekken vinden plaats op 24 oktober a.s.
 
Deze vacature wordt gelijktijdig intern als extern opengesteld.
 
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
 

Het formulier wordt geladen.